ponedeljek, 28. december 2015

Vroča čokolada brez sladkorja

Vroča čokolada brez sladkorja je idealna sladica, ki nas bo ogrela v teh hladnejših dneh.

Namesto mleka je moja verzija pripravljena z vodo in grenkim kakavom v prahu. Namesto sladkorja ima dodano naravno sladilo brez kalorij Sukrin. Piko na i pa zagotovo doda sladka smetana.




sreda, 23. december 2015

Prebožična torta brez glutena in dodanega sladkorja

Prazniki so pred vrati in iz kuhinj že prijetno diši po takšnih ali drugačnih sladicah.

Glede na to, da nisva ravno ljubitelja sladkega, in me je že velikokrat prosila naj naredim nekaj, kar bo bolj sladko-kisle kombinacije, je tokratni recept zadetek v nulo.

Biskvit je narejen iz razmaščene mandljeve moke Sukrin, krema iz grškega jogurta, sladke smetane in naravnega sladila brez kalorij Sukrin, za piko na i pa vse skupaj dopolnijo še kiselkaste pasirane maline. Torta je brez glutena in dodanega sladkorja, pečemo jo v pekaču premera 24 cm.

ponedeljek, 21. december 2015

Beljakovinski makroni brez sladkorja in glutena


Makroni so majhni, nežni piškoti, ki zahtevajo natančnost in zbranost. Pri makronih lahko gre narobe marsikaj, a skoraj nič  ni odvisno od izbranega recepta.

Spoznate jih lahko po značilni okrogli obliki, pisanih barvah in edinstvenih okusih. Najbolj priljubljeni so v Franciji, od koder izvirajo in na Japonskem.

Moja verzija makronov ne vsebuje žitaric, glutena ali oreškov. Osnovne sestavine so sirotkin beljakovinski napitek Maximum Pure Whey, Sukrin Fiber Sirup Clear in razmaščena kokosova moka Sukrin.

sreda, 09. december 2015

Sladki prazniki

Ko govorimo o prehrani, se zdi, da ima danes vsak neko svojo zgodbo. Zaradi tega prihaja do nesoglasij ne samo med nami navadnimi smrtniki, temveč tudi med znanstveniki. Če vprašate za nasvet, obstaja velika verjetnost, da boste dobili vsaj 10 različnih odgovorov o tem kaj je zdravo in kaj ne. Namesto, da bi nam količina informacij, ki nam je na voljo, pomagala, nas dela še bolj zmedene.


nedelja, 06. december 2015

Low-carb in diabetes tipa 1

O vplivu low-carb paleo in ketogene diete na diabetes tipa 2 sem napisal že marsikatero. Toda kaj pa vpliv low-carb prehrane na diabetes tipa 1? Ali lahko uživanje prehrane z majhnim deležem ogljikovih hidratov in povišanim deležem maščob pomaga tudi pri bolnikih, ki obolevajo za to zahrbtno avtoimunsko boleznijo? Očitno lahko, vsaj tako priča zgodba 9 letnega dečka, ki so mu svetovali low-carb paleo/ketogeno dieto. Rezultat? Fant ne potrebuje več injekcij inzulina - njegovo telo je sposobno samo proizvesti zadostne količine inzulina - nivo njegovega krvnega sladkorja je ponovno stabilen.

sreda, 02. december 2015

Moje Prekmurje

O LCHF boste slišali marsikaj. Od tega, da pomaga pri izgubi telesne maščobe, izboljšanju diabetesa in v primeru ketogene diete celo pri zdravljenju rakavih obolenj pa vse do tega, da je nevaren, da uživanje mesa povzroča rakava obolenja in da uživanje maščob samoumevno pomeni pridobivanje telesne maščobe.



ponedeljek, 30. november 2015

Medenjaki brez moke in sladkorja


Zima je pred vrati in ta vikend nas bo že obiskal prvi od treh dobrih mož - Miklavž.

Medenjaki so zagotovo eni izmed najbolj znanih in popularnih medenih piškotov, ki jih pečemo v tem času. So idealno darilo, še posebej, če jih izdelamo sami.


Naslednji recept je za medenjake brez moke, torej brez glutena in z manj sladkorja. So odlična alternativa klasičnim medenjakom, njihov okus pa je tako rekoč popolnoma enak. Namesto medu sem uporabil Sukrin Fiber Sirup Gold, katerega okus spominja na med, namesto moke pa kombinacijo mletih mandljev in razmaščene mandljeve moke Sukrin Almond Flour.

četrtek, 26. november 2015

Je postati zdrav nevarno?

Predstavljajte si, da vam izdam skrivnost, kako odpraviti sladkorno bolezen tipa 2. Predstavljajte si, da za to ne potrebujete nobenih tablet, nobenih injekcij in nobenih drugih čirule čarul. Predstavljajte si, da je vse kar morate storiti za svoje zdravje je, da spremenite svoje prehranjevalne navade. Zveni nerealno? V BBCjevi oddaji Doctor in the House, oziroma dr. Rangan Chatterjeeu je to uspelo.


Vir: BBC

ponedeljek, 23. november 2015

Skutina torta z malinami brez glutena in dodanega sladkorja

Če ste ljubitelj skute in skutinih tortic, potem vam bo naslednji recept zagotovo zelo všeč.

Osnova je biskvit iz mešanice konopljine in razmaščene mandljeve moke Sukrin Almond Flour, krema je iz skute in grškega jogurta, preliv pa je iz malin.

Tudi ta torta je brez glutena in brez dodanega sladkorja.



četrtek, 19. november 2015

Cvetačna pica brez moke in glutena

Ste privrženec LCHF prehrane oziroma ne uživate žit? Ste občutljivi na gluten, oziroma sledite paleo režimu prehranjevanja? Potem je naslednji recept za pripravo pice brez moke in glutena prava izbira za vas.

Osnova pice je narejena iz cvetače, jajc in razmaščene mandljeve moke Sukrin Almond Flour. Je enostavna za pripravo, okus pa je veliko boljši kot si predstavljate.



sreda, 18. november 2015

Obstaja univerzalna paleo dieta?

Paleovember se je prelevil v drugo polovico. Do sedaj ste se nekateri že soočili z izzivi, na katere vaše telo do sedaj ni bilo navajeno. Nič izdelkov, ki vsebujejo gluten in laktozo in prvi kronični glavoboli tipa "kaj hudiča naj jem za zajtrk razen jajc?".

Zaradi tega marsikdo odgovore poišče na spletu. Splet ima odgovor za vse. Tudi za evolucijo. Ali adaptacijo. Informacij o paleo dieti je malo morje. Toda ali je paleo dieta res sestavljena iz mesa, rib, jajc, sadja, zelenjave in nekaj oreškov? No pa pojdimo lepo po vrsti.


Paleo zna biti tudi zakompliciran. Vir: Ultimate Paleo Guide.

ponedeljek, 16. november 2015

Čokoladna torta z malinami brez glutena in dodanega sladkorja

Če ste ljubitelj čokolade na tisoč in en način, potem vam bo naslednji recept zagotovo zelo všeč.

Torta je podobna Sacher torti s to razliko, da sem za nadev namesto marelične marmelade uporabil pretlačene maline. Najboljše od vsega pa je zagotovo dejstvo, da je torta brez glutena in dodanega sladkorja.




sobota, 14. november 2015

Marcipanove praline brez sladkorja

Če ste ljubitelj marcipana, potem vam bo naslednji recept zagotovo zelo všeč.

Osnova pralin je čokolada narejena iz kakava, kokosove maščobe in Sukrina. Polnilo pa je marcipan, ki si ga lahko z le tremi sestavinami naredite sami doma.




nedelja, 08. november 2015

Rum kokos praline s Sukrinom

Če ste ljubitelj znanih pralin Casali Rum-Kokos, potem se morate nujno lotiti tudi tega recepta.

Osnova je čokolada narejena iz kakava, kokosove ma
ščobe in Sukrina. Polnilo pa je odlična kombinacija kokosove moke in ruma.




četrtek, 05. november 2015

Mavrična fritata


Fritata je v bistvu italijanska omleta, ki jo pripravijo brez mešanja jajc v ponvi. Kot osnovo uporabite jajca z začimbami, vsi ostali dodatki pa so poljubni. Izbirate lahko med zelenjavo, prekajenim mesom, različnimi siri, kombinacij je ogromno. 





sreda, 04. november 2015

Pet zanimivosti o postenju

Čeprav je nova številka revije Postani Fit že v pripravi in bo o pozitivnih vplivih postenja napisanega še marsikaj, sem pred kratkim na spletu naletel na članek o zanimivih dejstvih postenja.

Postenje je v današnjih časih izobilja pogosto tabu. Čeprav nam stroka na eni strani vztrajno zatrjuje, da je potrebno za izgubo maščobe in zdravje uživati majhne obroke na vsake tri ure, pa na drugi strani obstaja vedno več študij, ki nakazujejo, da ima postenje številne pozitivne koristi za naše zdravje in delovanje naših možganov.

In v duhu začetka Paleovembra bo naslednjih pet zanimivosti o postenju zagotovo koga prepričalo, da tudi sam preizkusi 12 ali 24 urno postenje brez hrane.

torek, 03. november 2015

Presna avokadova tortica z borovnicami

Avokado je odličen vir nenasičenih maščob, vitaminov iz skupine B, C vitamina, E vitamina, kalija in vlaknin. Je idealno živilo za vse, ki se posložujejo low-carb prehrane, saj na 100 gramov vsebuje le grama ogljikovih hidratov.

Tudi borovnice veljajo za pravo superživilo. Ti majhni modri sadeži namreč vsebujejo veliko količino antioksidantov in vlaknin. Po drugi strani pa vsebujejo le 85 kalorij na skodelico.

Presna avokadova tortica je enostavna za pripravo in je brez sladkorja in glutena. Končni izdelek bo vsekakor navdušil tudi tiste, ki niso ravno ljubitelji avokada.


ponedeljek, 02. november 2015

Domača jetrna pašteta

Jetra so eno izmed najboljših naravnih virov vitaminov in mineralov. Po mojem mnenju so superživilo številka ena in bi jih morali uživati vsaj enkrat tedensko.

Čeprav je pretiravanje z njihovim uživanjem lahko tudi škodljivo, so lahko zmerne količine jetrc odlična prehranska spodbuda za naše zdravje.

Če obožujete jetra morate obvezno preizkusiti ta recept. Pašteta je tudi najlažji in najokusnejši način, da v svojo prehrano uvrstite organsko meso, ki je danes žal premalo cenjeno.


petek, 30. oktober 2015

Low-fat dieta neučinkovita pri izgubi telesne maščobe

Obstaja vedno več in več znanstvenih dokazov, da je nizko-maščobna ali low-fat dieta slaba izbira za zdravje vašega srca. Zadnji članek objavljen v prestižni znanstveni reviji The Lancet pa potrjuje, da je low-fat dieta neučinkovita tudi, če je cilj izguba maščobe.

Vir: www.telegraph.co.uk

Maxximum Low-Carb Bar

Quest bars beljakovinske ploščice vsebujejo malo ogljikovih hidratov (low-carb), so brez glutena in dodanega sladkorja. Vsaka ploščica se ponaša z 200 kalorijami, zato predstavljajo odličen prigrizek ali hitro malico, ko smo na poti.


Quest bar so me navdihnile, da tudi sam izdelam beljakovinsko low-carb ploščico . Glavni problem je bil poiskati pravo sestavino, ki bi ploščice povezala skupaj, obenem pa ne bi vsebovala veliko ogljikovih hidratov. Rešitev se je ponudila, ko sem naletel na Sukrin Fiber Sirup Gold.

Domače Low-Carb ploščice so slastne in enostavne za izdelavo. Vse kar potrebujete sta dve glavni sestavini: Maxximum Pure Whey in Sukrin Fiber Sirup Gold.

nedelja, 11. oktober 2015

Obarvana jesen

Jesen je pred vrati. In z njo tudi jesenski del prireditev. Španija in Arnold Classic sta za nami, Maxximum Open in Ljubljanski maraton tik pred vrati. Ja jesen je eden izmed najbolj aktivnih letnih časov. No ja, to sem rekel tudi spomladi. Smeh.

Udobje Madridskega letališča ob dveh zjutraj.

torek, 22. september 2015

Nad diabetes z zdravili ali prehrano?

Sladkorna bolezen ali diabetes je skupek presnovnih bolezni, pri katerih v daljšem časovnem obdobju prihaja do visoke ravni sladkorja v krvi. Resni dolgoročni zapleti sladkorne bolezni so med drugim bolezni srca in ožilja, kap, kronična odpoved ledvic, razjeda stopal in poškodbe oči. Je ena izmed modernih bolezni, ki prizadene vedno več posameznikov. Menda so krivi nezdrava prehrana in premalo gibanja.

petek, 28. avgust 2015

LCHF paleo in tek

Pa je še en čudovit za nama. Najin drugi. Obožujem jo. Poleg poležavanja in nabiranja novega znanja je bil cilj tudi, da preizkusim tisto v kar redki dvomijo. LCHF in tek. Kljub številnim drugačnim dokazom namreč med tekači še vedno velja prepričanje, da za tek potrebujejo hidrate. Konec koncev glikogen je shranjena glukoza in vir glukoze so ogljikovi hidrati oziroma testenine, kruh, kosmiči in ostale zadeve, ki padejo v to kategorijo.

Vse od Afrike naprej pa me je tisti graf in posamezniki, ki vztrajno trdijo, da brez hidratov enostavno ne moreš teči, motivirali k temu, da stvar v praksi tudi sam preizkusim.


sreda, 29. julij 2015

Paleo konvencija 2015 Berlin

Pa je še ena za nami. Tokrat prva in po poročanju organizatorja največja Paleo konvencija v Evropi. Glede na to, da Paleo filozofija postaja vedno bolj priljubljena tudi pri nas, seveda nismo smeli manjkati.

ponedeljek, 20. julij 2015

Transmaščobe - dobre, slabe in umazane

Prejšnji teden nam je Tarča postregla z oddajo posvečeno transmaščobnim kislinam (transmaščobam na kratko). Rogljički, vaflji, torte in podobni izdelke jih vsebujejo kar nekaj. Nekatera podjetja jih označujejo, druga spet ne, po slovenskih direktivah namreč ni potrebno na embalažo označiti, da izdelek vsebuje transmaščobe. Danci so jih strogo prepovedali, Avstrijci in Madžari tudi, zakaj jih nismo še Slovenci? Kot pravijo naši strokovnjaki imamo "premalo dokazov", da bi jih označili za zdravju škodljive. Vi to resno?

torek, 14. julij 2015

Paleo, keto, low-carb ali low-fat?

Ko tečem, se mi misli zbistrijo. Kot, da je tista doza serotonina in adrenalina ravno pravšnja, da se misli razvrstijo v prave predalčke in se vzpostavijo nove miselne povezave.

Pred kratkim sem spet pisal za Tekaški forum. O tem kaj piti in jesti po jutranjem, opoldanskem ali večernem teku. Sam sem oboževal opoldanskega. Ko je najbolj žgalo sem po Prekmurski ravnici pri prijetnih 30+ stopinjah žgal proti Odrancem in nazaj. Pogosto brez vode, telo je bilo potrebno pač pripraviti na preizkušnje kot so Ultrabalaton in druge tekme v ekstremnih pogojih. Telo je namreč blazno adaptivni stroj, ki ob ravnanju z glavo zmore marsikaj. Kot je lepo zapisal Klemen smo največkrat zgolj žrtve informacij, ki nas pomehkužijo in iz nas naredijo softiče.


Moderni maratonec - sarkazem ali realnost?

petek, 10. julij 2015

Zakaj je stroko strah maščob?

Vse od objave prvih prehranskih smernic leta 1977, se prehranska politika osredotoča na zmanjšanje vnosa maščob v naši prehrani. Posledice teh političnih dejanj niso vidne le na zdravju ljudi, temveč s sabo nosijo tudi močno ekonomsko plat. Več milijard zapravljenih za različne prehranske kampanje, oblikovanje prehranskih načrtov javnih uslužbencev, vojske in šol, kakor tudi za prilagoditev prehranske industrije željam potrošnikov.

Vir: nytimes.com

petek, 26. junij 2015

Se maščobe vračajo?

Maščobe se vračajo na sceno. Najnovejša verzija prehranskih smernic za Američane, ki jih vsakih pet let objavita HHS (ministrstvo za zdravje in socialne zadeve) in USDA (ministrstvo za kmetijstvo) in bodo ponovno izšla letos, naj bi bila namreč veliko bolj prijazna glede priporočil o uživanju maščob. Obstaja vedno več dokazov, da priporočila za zamenjavo maščob z ogljikovimi hidrati, ki so jih je predlagala prva prehranska priporočila iz leta 1977, nimajo ustrezne strokovne podlage.

torek, 23. junij 2015

Misija: ščitnica

Ste nedavno začeli z LCHF prehrano? So vam zaradi tega začeli izpadati lasje? Ste utrujeni? Brez volje? Ste se, namesto, da bi shujšali, v zadnjem času zredili? Zagotovo je kriva ščitnica. No vsaj tako pravijo številni zapisi na spletu. Toda ali je res vsega kriva uboga ščitnica?




četrtek, 04. junij 2015

Ti si moja čokolada

Predstavljajte si, da vam rečem, da čokolada ne redi. 

Verjetno se smejete.

Pojdimo še korak naprej. Predstavljajte si, da vam rečem, da boste z uživanjem čokolade shujšali? 

Verjetno se smejete še malo bolj.



sreda, 06. maj 2015

Razmišljanje o teku drugič

Sezona se je začela. Nedavno smo se vrnili iz največjega sejma prehranskih dopolnil, prehrane za športnike, fitnes in welness opreme na svetu FIBO 2015S predstavitvijo novosti domači javnosti tudi prvi prispevek na portalu Siol.

Rad pišem za tekače. Ker me pisanje o teku vedno znova spomni na tiste lepe čase. Čase, ko smo obuli superge in s camelbakom na hrbtu, po domače kamelico, stekli v neznano. Tek me v bistvu ni naučil teka. Kvečjemu, mi je totalno pokvaril držo telesa, na kar me moja draga vsake toliko jasno spomni. Smeh.



sobota, 28. marec 2015

Pestrost LCHF

Zadnji mesec je bil pester. Novi projekti, nova revija v nastajanju, prenova Maxximum linije, med katerimi so na prodajnih policah že nove Maxximum BCAA in še veliko več. Ko se zjutraj zbudim in srkam svojo najljubšo kavo rabim najprej pet minut, da pridem k sebi in se spomnim kje sploh sem.


četrtek, 19. marec 2015

Mame potrjujejo

Verjetno je že vsakemu izmed nas jasno, da industrijsko predelana hrana ni pametna izbira, ko je govora o zdravju. Marsikdo pa žal ne ve, kakšnih vseh možnih trikov se poslužuje industrija, da zapakira svoje izdelke v kar se da idealno škatlico, čim bolj privlačno za kupca.


nedelja, 22. februar 2015

Motiti se je človeško

Afrka. Zadnji dan konference. Pišem na zadnjih 10% baterije. Smo brez elektrike. Wifi dela samo na določenih lokacijah v apartmaju. Saj je luštno, a za nekaj časa jo imam dovolj. Čas je, da gremo nazaj. Ker jo že blazno pogrešam ob sebi.

sobota, 21. februar 2015

Afrika - drugič

Afrika. Drugič. Prva dva dni sta za nami. Pestro. Poučno. Količina informacij abnormalna. Čudovit občutek, ko v živo spoznaš ljudi, vodilne strokovnjake LCHF prehrane, ki si jih prej zgolj srečeval na youtubu. In nekje v ozadju se ti zasveti ideja, da boš nekoč tudi ti na odru. Smeh. Blog je bil updejtan, v prihodnosti pripravim še veliko zanimivega.

prof. Tim Noakes, oče tekaške biblije Lore of Running

četrtek, 19. februar 2015

Afrika - prvič

Sedim. In jo opazujem. Ravno si je očistila obraz. Čudovita je. Premalokrat ji to rečem. Pogrešam jo. Še posebej najina jutra in good morning handsome skodelico.

Ta teden sem bil bolj redkobeseden. Še bolj kot ponavadi. Smeh. Sprva sem mislil, da zgolj zaradi poti. Pa ni bilo to.


četrtek, 12. februar 2015

Konec boja proti maščobam?

Za nami je še en večji projekt. No dva. Trije. Ok, štirje. Mah, od novega leta sem nehal štet. Še danes se nasmehnem, ko se spomnim njegovih besed v novembru. Da bosta december in januar malo bolj na izi. Humorist. Smeh. Ni bilo lahko. Niti ne bo. In ravno v tem je čar. Saj izveš kdo je takrat, ko si najbolj tiho s tabo in kdo ne.


sreda, 21. januar 2015

FDA odobrila napravo za hujšanje

Predstavljajte si, da ste zelo debeli. In, da imam preprosto rešitev za vas. Čudežno elektronsko napravo. Napravo, ki nadzira vaš občutek lakote in sitosti. Samo pritisnete na gumb in pozabite na hrano in kruljenje v želodcu. Znanstvena fantastika ali topšop? Niti ne. Spoznajmo Maestro Rechargeable System.


Vir: FDA

torek, 20. januar 2015

Korenček, Zero in otroci

Dvajseti dan novega izziva. Sem imel občutek, da bo bolj zabavno. Pa ni. Sprva sem še zavil med tiste police. Avtomatično. Nato je tudi to počasi minilo. Tega trna v peti sem se želel lotiti že nekaj časa.


Preveč hidratov in fruktoze?

sreda, 07. januar 2015

Novoletne zaobljube dvapetnajst

Novo leto je mimo, čas novoletnih zaobljub je tu.



Ne maram praznikov. Iz dveh razlogov. Prvič, ker se na enem mestu zbere preveč folka, ki si ima preveč en o drugem za povedat. Še posebej o tistih, ki jih ni v sobi. In drugič, ker s kupovanjem daril največkrat kupujemo čas, ki ga med letom nismo namenili obdarovani osebi. Ker smo tako zelo zaposleni, da je težko vsake toliko reči: čuj, imaš čas za kavo?