sobota, 28. marec 2015

Pestrost LCHF

Zadnji mesec je bil pester. Novi projekti, nova revija v nastajanju, prenova Maxximum linije, med katerimi so na prodajnih policah že nove Maxximum BCAA in še veliko več. Ko se zjutraj zbudim in srkam svojo najljubšo kavo rabim najprej pet minut, da pridem k sebi in se spomnim kje sploh sem.


Našel bi lahko petsto dvanajst izgovorov, da se mi ne da. Da danes ni moj dan, da danes ni dan za zmage. A v naslednjem trenutku se že pakiram, da jo pozdravim že zgodaj zjutraj in objamem, preden se podava vsak svojim izzivom naproti. To vedno pomaga.

Od Afrike naprej sem se tiho lotil še enega mita. Mita na katerega boste ob soočenju z LCHF prehranjevanjem pogosto naleteli, o katerem mitu vam bodo vsi ostali ogromno fantazirali. Večinoma tisti, ki nimajo pojma ob biologiji, oziroma tisti, ki so o prehranjevanju izvedeli iz zadnjega članka na štiriindvajseturpikacom.


LCHF se pogosto povezuje z enoličnostjo, monotonostjo in dolgočasnostjo. Obroki naj bi bili vedno enaki, pestrost prehranjevanja je blazno omejena, hranil zaužiješ absolutno premalo.

O pestrosti prehranjevanja in njeni skomercializirani plati sem že pisal. Pestrost prehranjevanja je definirana na podlagi barv, ki jih pojemo. Toda rumena bučka v primerjavi z zeleno ni bistveno bolj hranljiva, ima zgolj drugo barvo in kakšno barvilo več. Tudi blazno popularni sladki krompir ima za razliko od navadnega zgolj nekaj več A vitamina. Seveda pa vam njegovi privrženci zagotovo niso povedali, da se mora A vitamin iz rastlinskih virov, v telesu najprej pretvoriti v aktivno obliko, da se lahko izkoristi. Podobno kot omega 3 maščobe iz rastlinskih virov.

Ko stranke pridejo do mene po nasvete, me pogosto sprašujejo, kaj naj še poleg jajc uvrstijo na svoj jedilnik. Kot prvo je izbira živil na LCHF blazno široka in še pomembneje blazno hranljiva. Živalski viri, poleg kakovostnih beljakovin in maščob, s sabo prinašajo pomembne vitamine in minerale, ki se v telesu lahko takoj izkoristijo. Rastline po drugi strani so odličen vir vlaknin, fitokemikalij in nekaterih antioksidantov. Seveda več še ne pomeni bolje, tudi preveč dobrega je lahko za telo, na dolgi rok, škodljivo.


Če se vrnem na svoj izziv, zadnji mesec dni, skoraj vsak dan, objavim vsaj dva recepta. Do sedaj mi še ni uspelo, da bi dvakrat jedel isto. Izbor živil je precej pester, za marsikoga ob objavi tistih delov živali, ki danes veljajo za odpad, oziroma hrano za živali, pogosto preveč pester. Smeh. Dnevno imam tako maksimalno tri obroke, prvega po prvem jutranjem treningu na tešče, drugega (čokoladne praline) v službi in zadnjega zvečer, ko pridem domov.

Recepte redno objavljam na Maxximum forumu v rubriki Paleo recepti, celotna LCHF kuharica pa je objavljena na podstrani Recepti na dnu strani. Po pravici tudi mene preseneča, koliko različnih kombinacij lahko najdeš z malo domišljije. No, priznam, da bi lahko celega pečenega piščanca jedel vsak dan in se ga ne bi naveličal. Smeh.

Kuhanje me sprošča. Kuhinja je zame svetišče in prostor druženja. Ko po napornem dnevu stopim vanjo je to zame meditacija. Igranje s sestavinami in začimbami, spoznavanje novih okusov in kombinacij in še bi lahko našteval. Res bi lahko vse skupaj preprosto vrgel na krožnik in pojedel, toda včasih je potrebno razvajati tudi samega sebe.